• escola imaxinada

Referentes: Elvira Espejo Ayca

Updated: Oct 3


Elvira Espejo Ayca (Ayllu Qaqachaca, Departamento de Oruro, 1981) é unha artista plástica boliviana, tecedora, narradora da tradición oral da súa comunidade, documentalista e poeta. Investiga sobre linguas indíxenas e especialmente sobre a arte téxtil: como se fan as cores? con que plantas? que técnicas existen? Para a súa investigación viaxou a través dos Andes e estudou as diferentes tradicións téxtiles que recompilou en varios libros. Tamén descubriu como os deseños téxtiles da escola Bauhaus alemá dos anos 20 estaban inspirados na arte do tecido dos Andes.


En 2013 foi nomeada directora do Museo Nacional de Etnografía e Folclore de La Paz. Neste posto presentou a arte tradicional de toda Sudamérica, creando programas de educación para nenos, nenas e mozos e mozas, xunto con ciclos de conferencias e talleres. Coa súa xestión o museo converteuse nunha das institucións culturais máis importantes de Bolivia.


Embaixadora da arte indíxena, trata de mostrar e dignificar as culturas tradicionais fronte á hexemonía da clase branca dominante. Co golpe de estado encuberto de 2019, ten que deixar o posto no museo. En 2020 recibiu a Medalla Goethe. É a primeira vez en máis de medio século de existencia do premio que o Goethe-Institut alemán recoñece o labor cultural dunha boliviana, sendo ademais a persoa máis nova en recibilo. Un premio que ela dedica a todos os pobos orixinarios de América Latina ----

Elvira Espejo Ayca (Ayllu Qaqachaca, Departamento de Oruro, 1981) es una artista plástica boliviana, tejedora, narradora de la tradición oral de su comunidad, documentalista y poeta. Investiga sobre lenguas indígenas y especialmente sobre el arte textil: ¿cómo se hacen los colores? ¿con qué plantas? ¿qué técnicas existen? Para su investigación viajó a través de los Andes y estudió las diferentes tradiciones textiles que recopiló en varios libros. También descubrió como los diseños textiles de la escuela Bauhaus alemana de los años 20 se inspiraron en el arte del tejido de los Andes.


En 2013 fue nombrada directora del Museo Nacional de Etnografía y Folclore de La Paz. En este puesto presentó el arte tradicional de toda Sudamérica, creando programas de educación para niños, niñas y jóvenes, junto con ciclos de conferencias y talleres. Con su gestión el museo se convirtió en una de las instituciones culturales más importantes de Bolivia.


Embajadora del arte indígena, trata de mostrar y dignificar las culturas tradicionales frente a la hegemonía de la clase blanca dominante.Con el golpe de estado encubierto de 2019, tiene que dejar el puesto en el museo. En 2020 recibió la Medalla Goethe. Es la primera vez en más de medio siglo de existencia que el Goethe-Institut reconoce la labor cultural de una boliviana, siendo además la persona más joven en recibirlo. Un premio que ella dedica a todos los pueblos originarios de América Latina.



28 views
 

©2020 escola imaxinada