• escola imaxinada

Recursos: Por que? de Nikolai Popov

Actualizado: 9 feb



Nestes momentos de tensión prebélica en Europa, onde nos enfrontamos a unha situación de incerteza e escalada de violencia, a pregunta máis sinxela pode ser unha ferramenta para reflexionar sobre o absurdo da guerra e impulsar a paz.


Así xurdiu o álbum ilustrado Por que? do artista e deseñador ruso, Nikolai Popov (1938), que viviu de preto os horrores da guerra. Creado en 1995, este magnífico álbum ilustra sen palabras esa pregunta, amosando graficamente o absurdo da guerra, a súa orixe, a escala de violencia e as súas devastadoras consecuencias. En palabras do autor “se os nenos e as nenas son capaces de comprender a insensatez da guerra, se se dan conta de como é de fácil caer nun ciclo de violencia, quizais nun futuro se convertan en impulsores da paz”.


A historia é aparentemente moi sinxela. Un conflito entre unha ra solitaria e un rato que lle rouba unha flor inician unha cadea de accións e reaccións cada vez máis violenta que acaba por destruír todo ao seu redor. As únicas palabras do texto aparecen na última páxina do libro, e corresponden co título por que? Unha pregunta que queda no aire, suspendida e sen resposta, abrindo un espazo para a reflexión sobre o innecesario da violencia e as súas consecuencias irreparables. Un álbum que condensa todo un tratado contra a guerra, que transcende á infancia e de obrigada referencia para as persoas adultas.


Por que?, está publicado en castelán, catalán e galego por Kalandraka Editora



 

Recursos: ¿Por qué? de Nikolai Popov


En estos momentos de tensión prebélica en Europa, donde nos enfrentamos a una situación de incertidumbre y escalada de violencia, la pregunta más sencilla puede ser una herramienta para reflexionar sobre el sinsentido de la guerra e impulsar la paz.


Así surgió el álbum ilustrado ¿Por qué? del artista y diseñador ruso, Nikolai Popov (1938), que vivió de cerca los horrores de la guerra. Creado en 1995, este magnífico álbum ilustra sin palabras esa pregunta, mostrando gráficamente el absurdo de la guerra, su origen, la escala de violencia y sus devastadoras consecuencias. En palabras del autor “si los niños y las niñas son capaces de comprender la insensatez de la guerra, si se dan cuenta de cómo es de fácil caer en un ciclo de violencia, quizás en un futuro se conviertan en impulsores de la paz”.


La historia es aparentemente muy sencilla. Un conflicto entre una rana solitaria y un ratón que le roba una flor inician una cadena de acciones y reacciones cada vez más violenta que acaba por destruir todo a su alrededor. Las únicas palabras del texto aparecen en la última página del libro, y corresponden con el título ¿por qué? Una pregunta que queda en el aire, suspendida y sin respuesta, abriendo un espacio para la reflexión sobre lo innecesario de la violencia y sus consecuencias irreparables. Un álbum que condensa todo un tratado contra la guerra, que trasciende a la infancia y de obligada referencia para las personas adultas.


¿Por qué?, está publicado en castellano, catalán y gallego por Kalandraka Editora








198 visualizaciones1 comentario