• escola imaxinada

XL Premi Marta Mata de Pedagogia 2020

Actualizado: sep 6




Vídeo do acto de entrega


Para nós foi motivo de especial ledicia recibir o Premio Marta Mata de Pedagoxía de parte da Associació de Mestres Rosa Sensat, unha institución que conta cunha importante traxectoria en fortalecer e promover a renovación pedagóxica.


Quixéramos agradecer a todas as persoas que comparten con nós o camiño no ámbito da educación: mestras, arquitectas e artistas que colaboran neste proxecto de Escola Imaxinada: Rocío Modia, Noemi Lodeiro, Sofía Fernández Besteiro e Estella Freire. E, por suposto, a todas as mestras, nenos e nenas que participan nos obradoiros que levamos a cabo. Sen elas, este proxecto non sería posible.


Non é doado, pero pouco a pouco estase tecendo unha rede en Galicia que continúa a iniciada coa xenerosidade e o acompañamento de mestras como Ángeles e Isabel Abelleira, para as que vai o noso recoñecemento. Tamén para Antón Costa e todo o equipo de Kalandraka Editora por facer realidade ese proxecto tan necesario como é a Biblioteca de Pedagoxía.


Quixeramos destacar a importancia que ten para nós que o xurado apostara por un proxecto de educación artística. A situación desta área no currículo é moi fráxil. Tivo un xerme prometedor que se viu truncado na ditadura, borrando toda perspectiva de pensamento creativo, e, na actualidade, o capitalismo ocupa, con materiais e produtos comerciais, o espazo que debía estar reservado para a creación infantil. Con esta herdanza non é de estrañar que non haxa unha resposta social contundente, meditada e formada ante as continuas leis educativas que eliminan ou reducen ata o anecdótico a presencia da educación artística na escola


O traballo premiado, Debuxar o mundo: xogar, crear, compartir, xurdiu como resposta a unha realidade que nos afectaba como artistas e profesores nunha facultade de formación: a forte presencia nas aulas de infantil e primaria de metodoloxías que inhiben a creatividade da infancia. Formulamos esta proposta como unha transferencia de coñecemento desde a arte á educación. O reto que se nos presenta é trasladar unha metodoloxía baseada nos procesos creativos propios das artes ao ámbito do ensino. A arte está, demasiadas veces, afastada das realidades sociais formativas, por iso, queremos axuntar os dous ámbitos desde a responsabilidade de mellorar e transformar a práctica educativa.


Entre as moitas imaxes para o recordo desta viaxe, destacamos as impresionantes vistas da cidade de Barcelona desde a Associació Rosa Sensat. Unha aperta para todas as persoas que coñecimos e nos acompañaron nestes días e que quedan no noso recordo: Francina Martí, Joan Portell, Tona Castell, Sílvia Majoral... e tantas outras. Moitos parabéns ás galardoadas Marina Garcés e catorze.cat por este recoñecemento.



XL Premi Marta Mata de Pedagogia 2020


Para nosotros es motivo de especial alegría recibir el Premio Marta Mata de Pedagogía de parte de la Associació de Mestres Rosa Sensat, una institución que cuenta con una importante trayectoria en fortalecer y promover la renovación pedagógica.


Queremos agradecer a todas las personas que comparten con nosotros el camino en el ámbito de la educación: maestras, arquitectas y artistas que colaboran en este proyecto de Escola Imaxinada: Rocío Modia, Noemi Lodeiro, Sofía Fernández Besteiro y Estella Freire. Y, por supuesto, a todas las maestras, niños y niñas que participan en los talleres que llevamos a cabo. Sin ellas, este proyecto no sería posible.


No es fácil, pero poco a poco se está tejiendo una red en Galicia que continúa la iniciada con la generosidad y el acompañamiento de maestras como Ángeles e Isabel Abelleira, para las que va nuestro reconocimiento.También para Antón Costa y todo el equipo de Kalandraka Editora por hacer realidad ese proyecto tan necesario como es la Biblioteca de Pedagoxía.


Queremos destacar la importancia que tiene para nosotros que el jurado haya apostado por un proyecto de educación artística. La situación de este área en el currículo es muy frágil. Tuvo un germen prometedor que se vio truncado en la dictadura, borrando toda perspectiva de pensamiento creativo y, en la actualidad, el capitalismo ocupa, con materiales y productos comerciales, el espacio que debía estar reservado para la creación infantil. Con esta herencia no es de extrañar que no haya una respuesta social contundente, meditada y formada ante las continuas leyes educativas que eliminan o reducen hasta lo anecdótico la presencia de la educación artística en la escuela.


El trabajo premiado, Dibujar el mundo: jugar, crear, compartir, surgió como respuesta a una realidad que nos afectaba como artistas y profesores en una facultad de formación: la fuerte presencia en las aulas de infantil y primaria de metodologías que inhíben la creatividad de la infancia. Plantemaos esta propuesta como una transferencia de conocimiento desde el arte a la educación. El reto que se nos presenta es trasladar una metodología basada en los procesos creativos propios de las artes al ámbito de la enseñanza. El arte está, demasiadas veces, alejada de las realidades sociales formativas, por eso, queremos aunar los dos ámbitos desde la responsabilidad de mejorar y transformar la práctica educativa.


Entre las muchas imágenes para el recuerdo de este viaje, destacamos las impresionantes vistas de la ciudad de Barcelona desde la Associació Rosa Sensat. Un abrazo para todas las personas que conocimos y nos acompañaron en estos días y que quedan en nuestro recuerdo: Francina Martí, Joan Portell, Tona Castell, Sílvia Majoral... y tantas otras. Muchas enhorabuenas a las galardonadas Marina Garcés y catorze.cat por este reconocimiento.



254 vistas2 comentarios